بلاگ شمع و شمع سازی

انواع قالب شمع سازی

انواع قالب شمع سازی

انواع قالب شمع سازی ، شمع ها روشنی بخش خانه ها هستند . و برای هر نوع سلیقه ای شمعی هست . به خاطر همین موضوع قالبهای شمع سازی از تنوع بالایی برخوردارند .

قبل از اقدام به خرید انواع قالب و کار با آنها  بهتره این مقاله رو بخونین .

می‌توان گفت قالب های شمع اقلام پرطرفداری است که جامعه مدرن از آنها به عنوان سبک زندگی استفاده می کند.

قابل ذکر است که بسیاری از جوامع باستانی از آن استفاده می کردند. ما می توانیم فن آوری آنها را برای تولید محصولات بهتر بداهه کنیم.

قالب های شمع می تواند از مواد مختلف تهیه شود.

انواع قالب شمع سازی از لحاظ جنس:

1- قالب آلمینویومی :

قالب آلومینیوم قالب پرکاربرد است. قالب های آلومینیومی دارای ویژگی های بسیاری هستند که یکی از منحصر به فردترین خصوصیات آنها مقاوت در برابر حرارت است. قالب‌های آلومینیومی ماندگاری بالایی دارد؛ قالب آلومینیوم اجازه نمی دهد که درز روی شمع ها ظاهر شود . بیشتر برای کارگاههای تولید شمع کاربرد دارند .

یکی از نکات منفی آن تعداد اشکال محدودی ست که عرضه می شود.

انواع قالب شمع سازی

انواع قالب شمع سازی

2-قالب فلزی :

قالب‌های فلزی به دلیل ماندگاری بالا تقاضای زیادی دارند. همچنین کاربر به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز خواهد داشت. قالب فلزی بر خلاف قالب های آلومینیومی که در تعداد محدودی می باشند در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. اگر از این قالب به خوبی نگهداری کنید می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید . به راحتی در دسترس هستند .

3-قالب سیلیکونی :

قالب های سیلیکونی نوعی  از قالب های لاستیکی هستند. یکی از پر طرفدارترین قالب های شمع سازی با تنوع طرح مختلف و نچسب بودن که به راحتی شمع های زیبا را می توان با استفاده از آن تهیه کرد

این نوع قالب از یک سطح انعطاف پذیر برخوردار است. در نتیجه ، نیازی به استفاده از ماده آزاد کننده(مانند روغن یا اسیدیا اسپری سیلیکون ) برای جدا سازی شمع از قالب نخواهد بود. تنها نکته منفی نگهداری از آن است که با وجود قیمت بالا بسیار آسیب پذیر می باشد؛ همچینین در صورت استفاده از رایحه بوی شمع شما در قالب باقی می ماند .

که میتوانید این قالبها را حاضری از بازار و یا یا به قالب ساز سفارش دهید . خوبی این قالبها این هست که هر مدل دلخواه خود را میتوانید سفارش بدهید .

انواع قالب شمع سازی

انواع قالب شمع سازی

4-قالب پلاستیکی :

قالب پلاستیکی به دلیل قیمت ارزان تر آن برای مبتدیان کاربرد بیشتری دارد. علاوه بر این، شمع به راحتی بعد از آماده شدن از قالب خارج شده و بعد از استفاده به راحتی با آب و صابون تمیز می شود. قالب های شمع که از مواد پلاستیکی تهیه می شوند ماندگاری کمتری دارند . با حرارت زیاد پارافین احتمال ذوب شدن آنها وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *